this site DESIGNED BY KHALEEJIA welcome TO MY NEW SHOW-ROOM site on http://sites.google.com/site/khaleejia/ »

July 29, 2013

:الصحفيين في يوم زايد للعمل الإنساني تزور المرضى// VISITING DUBAI HOSPITAL PATIENTS DURING SHEIKH ZAYED DAY



Khaleejia said :
In collaboration with Journalists Association of UAE, we visited Dubai Hospital under the banner Love and Loyalty to humans during the official day of remembrance of Sheikh Zayed bin Sultan Al Nahyan.

Being welcomed by Dr Abdul Razaq Madani, CEO of Dubai Hospital and president of the Emirates Diabetes Association all the members of our delegation included Ahmad Anani Director of  Journalists Association and both members of the Board of Directors Mustafa Al Zarooni and Lulua Al Thani, praised the civil humanitarian gesture that delighted hearts of the patients of all ages and nationalities at the Kidney Department explaining that around 100 patients are received daily and hope that all services provided on the top of the quality and comfort for all of them.

The reason for choosing The Kidney Department On the Zayed Day Initiative for humanitarian action was that the fasting during the beloved by all Muslims month of Ramadan, require not only physical  efforts but psychological and moral as well. Patients with kidney dis-functions specially elder generation may need more attention and support during this period of fasting, if there are no any contradictions prescribed by doctors.
Each patient was visited with flowers, gifts and greeting cards to make them feel supported by the society. 

زار وفد من الإعلاميين والمتطوعين من الجنسين أمس قسم الكلى في مستشفى دبي وذلك ضمن جهود جمعية الصحفيين لدعم مبادرة يوم العمل الإنساني الإماراتي تحت شعار حب ووفاء لزايد العطاء التي أعلنت وزارة الشؤون عن انطلاقها في يوم ذكرى رحيل الشيخ زايد بن سلطان آل نهيان .
ورحب الدكتور عبدالرزاق المدني المدير التنفيذي لمستشفى دبي ورئيس جمعية الإمارات للسكري بجميع أعضاء الوفد الزائر ويضم أحمد عناني مدير جمعية الصحفيين وأعضاء مجلس الإدارة كلا من مصطفى الزرعوني ولولوة ثاني  ، وأثنى  المدني على هذه اللفتة الإنسانية التي أدخلت البهجة والسرور في نفوس المرضى على اختلاف أعمارهم وجنسياتهم موضحا أن قسم الكلى يستقبل ما يزيد على 100 زائر يوميا عدا عن المقيمين داخل المستشفى ، ويحرص على توفير كافة سبل الراحة والأمان لهم جميعا .

وعن سبب اختيار مرضى الكلى تحديدا لمعايدتهم أوضحت لولوة ثاني عضوة مجلس إدارة جمعية الصحفيين ورئيس لجنة الأنشطة والفعالياتأن صيام شهر رمضان المبارك من الفرائض المحببة لجميع المسلمين لما للصيام من لذة نفسية ومعنوية ، ويتعذر على غالبية مرضى الكلى الصيام ، الأمر الذي قد يؤثر سلبيا على معنوياتهم لا سيما بالنسبة للمرضى من كبار السن ، وقد ارتأت جمعية الصحفيين 
























No comments:

Post a Comment

will appreciate your kind notes :)